Skip to main content

GROEPEN

Huur het hele eiland met je groep
Een familiereünie, vriendenweekend of bijzondere moment om te vieren? Huur het hele eiland alleen voor jullie! Omringd door water en natuur, alle ruimte voor buitenactiviteiten en alle tijd om echt onder elkaar te zijn.

Gezellig samen eten buiten in de natuur of in de grote tent met hoge tafels, waar de groepskeuken is. ’s Avonds kunnen jullie met z’n allen terecht in de sfeervolle Tipi lounge, een grote gemeenschappelijke Indianentipi waar je rondom een behaaglijk vuurtje wegzakt in comfortabele kussens. In de dertien bijzondere slaaptenten is plaats voor 56 personen. Even weg op een onbewoond eiland geeft een onvergetelijk gevoel van saamhorigheid en verbondenheid waar nog lang over nagepraat zal worden.

Voor de catering kunnen wij zorgen: ontbijt, lunch, een barbecue van een ambachtelijke slager of een (vegetarisch) diner verzorgd door een kok. Uiteraard mogen jullie ook alles zelf regelen. 

Vergaderen, brainstormen of trainen in de natuur?
Huur het eiland ook voor een vergadering, brainstormsessie of training. De Kluut inspireert en biedt alle ruimte en privacy. In de natuur, afgezonderd van de rest van de wereld, is er geen enkele vorm van afleiding. Dat zorgt voor verdieping. De informele omgeving biedt mensen ruimte om zichzelf meer te laten zien. Dit leidt vaak tot uitzonderlijke resultaten. Een unieke ervaring voor jullie allen.

Alle weekenden in seizoen 2025 zijn al volgeboekt. Doordeweeks zijn er in 2025 nog wel mogelijkheden (ook voor 1 nacht). 

Huur het hele eiland met je groep of zaak

Eiland de Kluut leent zich uitstekend voor teambuilding activiteiten of een personeelsuitje. Jullie kunnen over het gehele eiland beschikken, exclusief gereserveerd voor jullie gezelschap. Organiseer zelf leuke activiteiten of een origineel festival zoals Springlab deed in 2018, zie video. 

Op het eiland staat een raadselachtig belevingsspel uitgezet voor groepen: Kronieken van Flevoland.  De spelers vinden over het eiland verspreid allerlei uitdagingen, raadsels en puzzels die hen meeneemt op een tijdsreis langs 6000 jaar historie van het gebied dat nu Flevoland heet. Een uitstekend spel voor teambuilding en heel vermakelijk bij een bedrijfsuitje.

Jullie kunnen ook een van onze bijzondere, spannende spellen doen, geheel in het thema van het overleven op een onbewoond eiland: 

    In het spel Landwaayers Basecamp staat het verhaal van Robinson Crusoë centraal. Het spel Landwaayers Pirate’s Quest is gebaseerd op het bekende verhaal ‘Schateiland’ door R.L. Stevenson. Een speciale editie waarin piraten, kapers en boekaniers centraal staan.

    Daarnaast kunnen jullie ook diverse outdoor-workshops en teamtrainingen doen op het eiland, aangeboden door De Tondel. 

    Lees Meer
    Landwaayers Basecamp

    Overleven op een eiland?
    In dit uitdagende project van Frank Prinsen staat het verhaal van Robinson Crusoë centraal. 

    Wat staat jullie te wachten?
    Aankomst op het eiland en ontvangst door een zonderlinge zeeman. Hij vertelt je over het leven en het overleven op een onbewoond eiland. De Landwaayers (schipbreukelingen) worden verdeeld in clans. Deze clans komen elkaar in een zestal uitdagingen tegen. Elke deelnemer kan zijn/haar steentje bijdragen; middels kracht, vernuft, snelheid of concentratie.

    Spellen:

    Warmtewens Robinson strandt op het eiland. Hij is nat en heeft het koud. Bij schipbreuk is vuur van levensbelang.

    Eenzaamheid Robinson wordt gek van de eenzaamheid. Hij wil ontsnappen van het eiland.

    Bescherming Robinson ontdekt dat er vele geiten op het eiland zijn. Hij zal moeten jagen voor huiden, botten en pezen.

    Grote vissen Robinson bevrijdt Vrijdag. Deze leert hem omgaan met de woeste branding om grote vissen te kunnen vangen.

    De beschaafde wereld Vrijdag kan niet lezen of schrijven. Robinson leert hem hoe je je gedraagt als ontwikkeld mens.

    Geheime opdracht Alle clans krijgen een geheime opdracht, die je tijdens het spel uitvoert.
    De uitslag van de spellen en de geheime opdracht worden aan het eind tijdens een eilandraad gepresenteerd. De winnaar ontvangt de felbegeerde Black Parrot-award!

    Landwaayers duurt ongeveer drie uur, met tussendoor een pauze voor koffie en thee. Indien gewenst verzorgen we de lunch en/of het diner.

    Landwaayers Pirate’s Quest

    In de speciale editie van Landwaayers staan piraten, kapers en boekaniers centraal. Landwaayers Pirate’s Quest is gebaseerd op het bekende verhaal ‘Schateiland’ door R.L. Stevenson. Jim raakt verzeild in een zeemansavontuur op zoek naar de schat van kaperkapitein Flint. Met de dokter, de baron en Long John Silver komt Jim op Schateiland. Daar ontstaat een ware oorlog om het schip en de schat…

    Het verhaal is leidend in Landwaayers. Op speelse (en veilige) wijze gaan de deelnemers met elkaar de strijd aan in uitdagende opdrachten. De uitdagingen vormen het verhaal. Elke deelnemer kan zijn/haar steentje bijdragen, middels kracht, vernuft, creativiteit, snelheid of concentratie.

    In Pirate’s Quest strijden de deelnemers voor stukken schatkaart om uiteindelijk hun schat te kunnen opgraven! De winnaar ontvangt de Landwaayers Black Parrot-award.

    Spellen

    1. Colors; In de strijd der piraten zul je je moeten onderscheiden. De groepen gaan hun eigen vlag maken.
    2. Vuur!; Zelfs kapers hebben het koud. En je wil ook wel eens een warme hap. De groepen gaan vuur maken.
    3. Muiterij; Je moet kunnen vertrouwen op je makkers, de straffen aan boord waren gruwelijk. Verraders en klaplopers moesten geblinddoekt de plank lopen.
    4. De kortelas; Strijdvaardig en genadeloos. De groepen leren de eerste stappen van zwaardvechten met een piratensabel, de kortelas.
    5. Enteren!; Bij de aanval zorg je dat je slachtoffer niet kan vluchten. Met een enterhaak proberen deelnemers koopvaardijschepen binnen te halen.
    6. Kaperkennis; Hoeveel weet je of weet je te veel? De deelnemers moeten een zware ondervraging doorstaan.
    7. Geheime opdracht; alle groepen krijgen aan het begin een geheime opdracht. Deze wordt tijdens Landwaayers uitgevoerd en beoordeeld bij de eilandraad aan het einde.

    Het spel duurt ongeveer drie uur, met tussendoor een pauze voor koffie en thee. Indien gewenst verzorgen we de lunch en/of het diner.